O kampanii

Co powiedzieć osobie chorej na nowotwór? Z takim pytaniem musiała zmierzyć się ponad połowa z nas, gdy bliska osoba usłyszała diagnozę: rak. W tej trudnej sytuacji zazwyczaj towarzyszy nam bezradność, a jednocześnie czujemy odpowiedzialność za losy chorego. Pragniemy wyrazić słowa wsparcia, ale też staramy się znaleźć rozwiązanie dotykającej naszego znajomego lub członka rodziny tragedii. Zastanawiamy się, jak dobrać właściwe słowa oraz co zrobić, aby realnie pomóc.

Zaangażowane w realizację kampanii „Tylko dwa słowa” organizacje pacjentów, chcą zwrócić uwagę na towarzyszące emocje oraz dające otuchę słowa, a także uświadamiać, że osiągnięcia współczesnej medycyny zmieniają sposób podejścia do nowotworów. Dziś wiemy, że nowotwór nie jest schorzeniem jedynie narządu, a jest grupą różnych chorób o wyjątkowej charakterystyce i cechach molekularnych. Dzięki rozwojowi diagnostyki molekularnej możemy precyzyjnie dobrać terapie celowane, które nie tylko zwiększają komfort życia pacjenta, ale też dają szansę na wygranie walki z chorobą. Pomimo to, rak wciąż wzbudza wiele negatywnych emocji i dotknięci nim pacjenci potrzebują naszego wsparcia. Odpowiednio dobrane słowa, takie jak: „kocham Cię”, „jestem obok”, czy „diagnostyka molekularna” i „medycyna personalizowana”, mają ogromną moc. Dają nadzieję i określają drogę.

Jak więc rozmawiać z chorym na nowotwór, a czego lepiej nie mówić? W jaki sposób okazać nasze wsparcie i pomoc? Co czują chorzy i czego potrzebują? Między innymi na te pytania, udzielą odpowiedzi eksperci oraz ambasadorzy kampanii – osoby, które na co dzień pracują z chorymi onkologicznie, same przebyły nowotwór lub bliskie im osoby zmagały się z chorobą nowotworową.

Rak staje się chorobą powszechną i coraz częściej przewlekłą, dlatego ogólnopolska kampania „Tylko dwa słowa” skierowana jest do ogółu społeczeństwa. Ma na celu edukację i budowę świadomości na temat diagnostyki molekularnej i medycyny personalizowanej. Autentyczne historie zmagań z nowotworem, przybliżą nas do zrozumienia potrzeb i uczuć, które towarzyszą pacjentom onkologicznym i osobom z ich najbliższego otoczenia.

Ambasadorzy kampanii: Krystyna Kofta, Karolina Nowakowska, Oliwia Bieniuk, Jarosław Bieniuk, Artur Barciś.

Partnerzy społeczni kampanii: Fundacja „Gwiazda Nadziei”, Polskie Amazonki Ruch Społeczny, Fundacja Onkologiczna Nadzieja, Fundacja OnkoCafe – Razem Lepiej, Stowarzyszenie Pomocy Chorym na Mięsaki i Czerniaki Sarcoma oraz Fundacja Życie z Rakiem.

Patronami honorowymi kampanii są: Fundacja Polska Liga Walki z Rakiem oraz Stowarzyszenie Polska Koalicja Medycyny Personalizowanej.

Mecenas kampanii: Roche Polska.